PRĀTA SPĒĻU SKOLA

 


Pieteikšanās


     Pieteikšanās Prāta spēļu programmā (ar padziļinātu apmācību dambretē) notiek Valmieras Viestura vidusskolā vai Valmieras Pārgaujas sākumskolā nodarbību laikā. Uz treniņiem var pieteikties arī citu skolu īpaši talantīgie dambretisti.
    Mācību gada laikā nodarbības notiek tūlīt pēc mācību stundām divas rezes nedēļā (1.klasei 1 reize). Bērnam paredzētais treniņu laiks un vieta tiks precizēti, kad būs zināms mācību stundu saraksts. Par laiku iespējams arī vienoties.

Treniņi notiek:

Valmieras Pārgaujas sākumskolā otrdienās pl. 13:00 - 15:20, ceturtdienās 13:00 - 15:20 2.kabinetā - Prāta spēļu klasē vai 26.kab - Kristīgās ētikas klasē.

Valmieras Viestura vidusskolā pirmdienās, trešdienās un piektdienās: parasti 7.st. pirmklasnieki un 2.-3.kl. izlase, 8.st. skolas izlase, 9.st. 2.-9.kl. 

Kabinetus var skatīt pie ziņojumu dēļa (VVV) vai zvanīt trenerim Uldim 29190066.


Prāta spēles un vingrinājumi Jums palīdz:

 

    paplašināt prāta spējas. 

Ik brīdi spēle izaicina Jūsu prātu un uztur tā modrumu. Gatavošanās un spēļu pieredze kāpina Jūsu intelektuālās spējas, attīsta valodas, telpiskās u.c. iemaņas. Katrā spēlē savdabīgi apslēpts liels skaits praktisku dzīves modeļu, gan vienkāršu, gan visai sarežģītu. Jo augstāks spēles līmenis, jo plašāks un sarežģītāks modeļu klāsts.

    attīstīt uzmanības  koncentrācijas spējas.

Spēlējot Jums nākas visu savu uzmanību pievērst saviem un iespējamiem pretinieka gājieniem un plāniem.

    uzlabot atmiņu un iztēli.

Nepieciešamība spēles laikā prātā paredzēt savus un pretinieka gājienus un nodomus asina jūsu atmiņu un iztēli.

    ātri pieņemt pareizus lēmumus.

Spēles gaitā Jums ierobežotā apdomas laikā jāatrod un jāizvērtē daudzas spēles iespējas, jāpieņem atbildīgs lēmums.

    pilnveidot stratēģisko domāšanu.

Tas notiek, kad Jūs nemitīgi domājat par to, kādā veidā atspēkot pretinieka nodomus un radīt viņam grūtības.

    nekavējoties novērtēt savu darbību.

Spēles gaitā pretinieka pretspēle (it īpaši, ja viņš ir labs spēlētājs) Jums sniedz tūlītēju atgriezenisku saiti par izvēlēto gājienu vai stratēģiju, kas savukārt dod iespēju nekavējoties tos novērtēt, izpētīt un mēģināt uzlabot.

    psiholoģiski norūdīties.

Spēlējot Jūs mācaties darboties kritiskos apstākļos, patiesi novērtēt panākumus, vieglāk pārciest zaudējumus. Jūs iegūstat lielisku praksi prāta divcīņās!

      ................

Žans Piaže: „No 6 līdz 12 gadu vecumam veidojas spēja „darboties prātā”, kas lielā mērā noteic – bērns kļūs par gudru cilvēku vai nē.”
     .................

No Dambretes attīstības biedrības mājas lapas https://dambrete.org/lv

 

Kāpēc bērniem jāspēlē dambrete ?

 

Kā ar dambreti ieslēgt bērna iztēli un domāt ātri.

    Tas liekas tik vienkārši: paņem plastilīnu, iztēlojies, ko no tā veidosi, un tad sāc mīcīt un lipināt. Taču ir cilvēki, kuriem tas nav tik pašsaprotami, jo viņi vienkārši nespēj domāt tēlos un iztēloties. Dažiem šī spēja ieslēgta kopš dzimšanas vai ieslēdzas pati , dažiem tā ir jāaktivizē. Tāpēc bērniem, kuriem šī spēja nepiemīt, būtiski to laicīgi iedarbināt.
    To, protams, var izdarīt dažādos ceļos, bet viens no vienkāršākajiem ir apgūt un regulāri spēlēt dambreti.  „Pa vecam" to darīja lasot grāmatas, kur sanāk grāmatu skatīt kā filmu un līdz ar to arī domāt tēlos.

Kāpēc tieši  dambreti?
    Iesācējs pirms gājiena izdarīšanas parasti domā tā: „kur es varu paiet, lai mani nenokauj ..", bet jau nedaudz pieredzējis spēlētājs domā vairākus gājienus uz priekšu, kas ir apmēram tā: „ja es paiešu te, pretinieks tur, tad es atkal te, viņš tur" un tā var tupināties daudz, daudz gājienu uz priekšu, pie kam pozīcija netiek bīdīta un arī tiek apskatīti visi iespējamie blakus varianti. Tādā veidā tiek trenēta domāšana tēlos. Un jo labāki rezultāti sacensībās jo attīstības līmenis augstāks.
    Domāšana tēlos dod domāšanas ātrumu un arī ļauj atcerēties liela apjoma informāciju, jo atceries „bildes" nevis „tekstu".  Tas savukārt, ļauj būt uzmanīgam sīkumos vai ja attālinās no sīkumiem, būt stratēģim un skatīties uz lietām plaši.
    Bez tam dambretes spēles treniņi trenē daudzas citas noderīgas īpašības: telpisko domāšanu, loģisko analīzi, atmiņu, uzmanību  uztveri, koncentrēšanās spēju, pašdisciplīnu, abstrakto domāšanu, radošo fantāziju un atjautību,  gribu, neatlaidību un uzņēmību.

Kāda izaugsme?
    Dambretes nespēlētāji parasti nezina, ka dambrete nav tikai viena veida. Visvienkāršākā un biežāk zināmā tiek dēvēta par krievu dambreti, un tai ir 64 spēles lauciņi (8x8 galdiņš) . Nākamais pakāpiens jau ir starptautiskā jeb simts lauciņu dambrete (10x10 galdiņš).
    Ar 64 lauciņu dambreti sākt ir vieglāk. Pēc pāris gadiem, kad latiņa jāpaceļ augstāk, var pāriet uz starptautisko dambreti , šahu vai go.

Kur tas dzīvē nepieciešams?
    Domāšana tēlos ir nepieciešama gandrīz ik uz soļa. Visvienkāršākais piemērs:  tavā priekšā ir tabula ar informāciju un datu attēlojumu grafikos. Kuru ir ātrāk un vieglāk saprast ? Ja tev nav ieslēgusies domāšana tēlos , tu analizē tabulas informāciju rindu pa rindai, tam patērējot ļoti daudz laika, taču tik un tā īsti nesaprotot kopsakarību. Turpretī, domājot tēlos, tu saskati kopainu, un, pats galvenais domā, ātrāk un atceries vairāk.

Kad apgūt dambreti?
    Dambreti vērts mācīt, kad bērns sasniedzis sešu gadu vecumu. Lai būtu efekts, tā jāspēlē vismaz divas reizes nedēļā, un ik mēnesi jācenšas piedalīties arī sacensībās. Pēc gadiem trim var tēmēt uz jaunām virsotnēm un mācīties šahu vai 100 lauciņu dambreti.

     .................

Komentāri (0)  |  2015-08-16 10:14  |  Skatīts: 2437x

Atpakaļ